LinkedIn annoncering byder på en række targeting muligheder som du ikke finder andre steder. Derfor er det så velegnet til B2B salg.
Cliio gennemgik vores annoncekonto, og foreslog nogle forbedringer. Allerede nu må jeg bare sige, at det har været det hele værd. Man kan virkelig brænde penge af hvis man ikke 100% ved hvad man laver med LinkedIn Ads.
Vores proces er meget lig andre bureauers. Hvis du har arbejdet med andre, kender du den sikkert. God kommunikation er nøglen til et godt samarbejde!
Hør MereVi skal naturligvis have sat al tracking op inden vi overhovedet sætter kampagner i gang. Du kender det. Det skal gøres.
Næst skal vi have udarbejdet nogle kreativer til jeres annoncer, så vi kan få testet lidt forskelligt. Dette kan være en blanding af tidligere opslag og nye kreativer vi designer.
Når det hele ellers er i gang, så skal der bare testes og optimeres løbende derfra. Den der tester mest, vinder mest.
Vi rapporterer selvfølgelig løbende, så I også ved hvordan det kører. Hvis tilretninger er nødvendige - strategiske eller taktiske - så gør vi det.
Vi har i hvert fald hørt dem en del gange 😉
Det kommer an på hvordan du ser det.
Hvis du kun kigger på hvad en enkelt eksponering koster, så er det dyrere end de fleste kanaler.
Men til gengæld kan du være sikker på, at du rammer de rigtige folk. Det er der ingen andre kanaler der kan.
Derfor er det så relevant for B2B virksomheder.
En god tommelfingerregel plejer at hedde minimum 10.000kr om måneden.
Med det budget kan man sætte en god kampagne-struktur op, der både inkluderer forskellige annonceformater og målrettet retargeting.
Det KAN det godt, men det fungerer rigtig godt sammen med en anden kanal som f.eks. Google.
LinkedIn er nemlig i højere grad et sted hvor folk bliver inspirerede og undersøger muligheder, frem for at købe. Mere om det nedenunder.
Hvis I har eksisterende trafik på hjemmesiden - f.eks. fra Google - kan man køre remarketing mod dem på LinkedIn, og sørge for, at man kun rammer de rigtige mennesker, og ikke bare tilfældige besøgende.
Det egner sig også rigtig godt til, hvis I har et snævert marked eller en liste med specifikke virksomheder i vil arbejde med. Der kan man f.eks. lave flere kampagne-spor mod diverse stakeholders i virksomhederne.
Det afhænger lidt af jeres budget, da et større budget kræver mere arbejde at håndtere.
Derfor har vi prissat det således at koster det 5.000kr om måneden + 15% af jeres annoncebudget.
Hvis I f.eks. har et budget på 20.000kr om måneden, vil det koste 5.000kr + 3.000kr eks moms per måned.